perjantai 20. syyskuuta 2013

Flowta kutreille


Mun äidilläni on toisinaan hieman hidas sytytys. Hän on nyt runsaat 2,5 vuotta asunut Hyvinkäällä, asioinut kauppakeskus Willassa monia monituisia kertoja ja kulkenut usein sellaisen pikkumyymälän ohitse, jonka nimi on Flow kosmetiikka. Ja vasta nyt, pari viikkoa sitten hän kekkasi, että kyseessä on paikallinen luonnonkosmetiikkaa valmistava yritys.

Mutsi vetää aina kotiin päin, jos suinkin mahdollista, ja kiinnostui Flow kosmetiikasta ihan uudella tavalla tajuttuaan sen olevan hänen oman kotikaupunkinsa yrityksiä. Kokeiluun hän osti itselleen shampoopalan ja huulirasvan ja minulle oman shampoopalan :)

Minä sain rasvoittuville hiuksille tarkoitetun shampoon, ja olin tietenkin ylen iloinen siitä. Olen jo pidempään halunnut kokeilla jotain luomushampoota, koska arvelisin sulfaatittoman shampoon olevan normishampoota hellempi usein toistuviin pesuihin. Tukkani on hyvin herkästi rasvoittuvaista sorttia, joten joudun pesemään sen arkisin joka aamu. Koska muutenkin shampoovarastoni on alkanut uhkaavasti kutistumaan, oli tämä tuote siksikin tervetullut lisä. Eikä muuten lukeudu edes repsahdukseksi, sillä en ostanut sitä itse ja järkeilen muutenkin kovasti olleeni sen tarpeessa ;D

Vielä iloisempi olen shampoosta nyt, kun olen sitä muutaman kerran kokeillut! Kokemukset ovat olleet positiivisia. Shampoota on helppo käyttää, se vaahtoaa hyvin ja vaikuttaisi olevan varsin riittoisaa tavaraa. Luomushampoiden sanotaan aiheuttavan usein tahmeuden tunnetta hiuksissa ensimmäisinä pesukertoina, enkä minäkään siltä välttynyt. Ne tosin sanoo tuon tunteen katoavan käytön myötä, noin kymmenen pesun kuluessa. Itse olen neljästi shampoota käyttänyt ja olen mielestäni havainnut tahmeuden tunteen jo hieman alkaneen hellittää. Toisaalta, vaikka itse pesukokemus vähän tahmaiselta tuntuisikin, ei se hiuksiin vaikuta laisinkaan. Kuvittuaan tukkani on puhdas ja raikkaan ja ilmavan näköinen :)
Varsinaista hiusten rasvoittuvuuden vähenemistä en ole huomannut, mutta enpä sellaista juuri odotakaan. Tämä on ollut mulle ongelma jo kolme vuosikymmentä, eikä siihen mitkään kikkakakkoset ole ennenkään auttaneet ;)

Minulla on tapana pilkkoa palasaippuat terävällä veitsellä pienemmiksi palasiksi ja ottaa vain yksi pikkupala kerrallaan käyttöön. Tämäkin shampoopala pääsi kirurgisten toimenpiteideni uhriksi ja leikkasin sen kahtia. Toisen puolikkaan otin heti käyttöön ja toisen pistin pieneen Minigrip-pussiin säilöön käyttöä odottamaan. Minigrip-pussit säilyttävät palamuotoisen kosmetiikan hyvänä pitkään, se on uudelleen avattava ja suljettava ja pihinä akkana mä vieläpä pesenkin niitä välillä ja säilön taas seuraavan tuotteen samaan pussiin ;)


Flow kosmetiikkaan voi tutustua tarkemmin täällä (klik). Sieltä löytyy tuotteet, niiden incit, mahdollisuus tilata tuotteita sekä lista jälleenmyyjistä. Ja heidän oma myymälänsä sijaitsee siis Hyvinkäällä kauppakeskus Willassa, kävelymatkan päässä Hyvinkään rautatieasemalta.

Onkos teillä kokemuksia luomushampoista tai yleensä Flow kosmetiikan tuotteista?

Luonnonraikas luomu-Dara toivottaa kaikille oikein mukavaa viikonloppua! ;D


12 kommenttia:

  1. Flow Kosmetiikka, namskis! Jos saisin, ottaisin kotiin kokeiluun vaikka ja mitä tuotteita! <3 Nyt on itsellä jalkavoi (piparminttu) ja vaniljainen sokerikuorinta-aine vartalolle.

    Mulla on super ohut tukka ja kun se rasvoittuu/likastuu, se näkyy tosi äkkiä hiuksissa, kun ohuen kerroksen läpi pääsee nopeasti hiusten pintaan. Itselläni on auttanut hiusten pitäminen nutturalla ja siten pesutarve on vähentynyt, kun nutturalla ollessa hiukset ei likaannu samoin kuin auki ollessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla kanssa on alkanut heräämään vaikka mitä himoja Flown suhteen ;D Tarttee vaan muistaa se, että tarkoitus oli vähentää kosmetiikan määrää eikä lisätä sitä :)

      Mäkin pidän tukkaani useinmiten kiinni töissä, tosin ihan käytännön syistäkin: on vaan helpompaa touhuta kun ei fleda roiku aina silmillä ;) Hiusten kiinni pitäminen auttaa siinä mielessä kyllä hiusten rasvoittumiseen, että silloin tulee vähemmän räpelöytyä tukkaansa eikä ainakaan sormiensa kautta lisää siihen mitään. Silti pakko on pestä joka aamu. Mun letti näyttää lähmäiseltä jo 12 tuntia pesusta. Ei siihen mikään muu kuin Roaccutan kuuri ole auttanut, mutta en niin rankkaa lääkekuuria ole kiinnostunut syömään ns. huvin vuoksi. Enpä kyllä usko, että ihotautilääkäri sitä määräisikään siksi, että tukka rasvoittuu nopeasti ;)

      Poista
    2. Sun pitää tehdä joku hiuspostaus ja kysyy sun lukijoilta apuja ravaisuuteen, ehkä joku kikka kolmonen olisi vielä olemassa?! Semmosta kikkaa mäkin etsin vielä mun hiustenlähtöön. :)

      Poista
    3. Hyvä idea! Täytyy pistää ylös :) Mistäs sitä tietää, eikä se nyt mitään ota vaikkei antaisikaan!

      Mulla joskus ihotautilääkäri tsekkasi tota päänahkaakin ja totesi sen olevan terve. Se ei siis kutise, ei hilseile tai punoita tai mitään sellaista. Iho päänahassa näyttää hyvältä. Se vaan rasvoittuu nopeasti, kuten mulla rasvoittuu kyllä kasvojenkin iho. Jos olisin parrakas nainen, mulla kai parta rasvoittuis sitten samaa tahtia kuin lettikin ;D

      Hööö... Onneksi en ole parrakas nainen. Hitsit, taas kun ajattelikin että on olemassa sellaisestakin asiasta kärsiviä naisia, alkoi omat pikku liimafledat tuntumaan niin pieneltä jutulta...

      Poista
    4. Älä vaan Dara liikoja ala ajattelemaan, menee vielä pää sekaisin. :)

      Poista
  2. Minä en ole vielä kokeillut palashamppoota ollenkaan ja onkin kiva lukea näitä muiden kokemuksia myrkyttömistä tuotteista. Täytyypä laittaa harkintaan - sitten, kun ne omat varastot alkavat tyhjentyä;)
    Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä tykkään ylipäätään kiinteässä muodossa olevista tuotteista jo siksi, että pakkausjätettä ei juuri jää jälkeen, ja ensikokemukset tällaisesta ihan luomushampoosta on kyllä positiiviset :) Voin siis suositella kokeilemaan! Mutta joo, vanhat varastot kannattaa kulutella ensin pois, jos vaan malttaa ;D

      Mukavaa viikonloppua sinullekin Lady!

      Poista
  3. Mä kokeilin Flown palashanpoota jokin aika sitten ja mä en vaa osannu sitä käyttää! Jotenkin se oli mulle "vaikeeta". Eh!

    Mä oon joskus jostain kuullut, että mitä enemmän peset sitä enemmän ne rasvottuu. Koska hiukset on tottunut siihen, että peset niitä päivittäin niin totkai "vaatii" sitä päivittäin. Eli kandee ehkä totuttaa siitä pois.. Aluks voi tuntuu hassulta ja hiukset likaisilta, mut kyllä se siitä :). Ja siis sanoin ehkä tän siksi, että rasitus on kova hiuksille jos niihin laitetaan "mömmöjä" päivittäin.

    Okey, ei mul sit muuta ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä :) Olen sitä kokeillut useammankin kerran elämässäni ja valitettavasti ei mulla kovin hyvin toimi... :( Tukka rasvoittuu selvästi vuorokaudessa, vaikka kuinka pesuvälejä venyttelisi. Lopulta vaan olen sitten kyllästynyt siihen, että olo tuntuu aina likaiselta, ja palaan joka päivä pesemiseen.

      Poista
  4. Käypä kurkkaamassa blogiani, siellä olisi pieni haaste sinulle :).

    http://www.lily.fi/blogit/black-white-grey/kesakuvahaaste

    VastaaPoista

Jätä viestiä käynnistäsi! Huomaa, että yli 6 päivää vanhoihin teksteihin on päällä kommenttien valvonta, jotta huomaan ne varmasti :)