keskiviikko 8. toukokuuta 2013

Purnukkavuoren pienennystä - huhtikuu 2013

Tammikuussa Irina White & Fresh -blogissaan aloitti kosmetiikan vähennysprojektin ja haastoi lukijoitaan mukaan. Minä tietenkin vanhana kosmetiikkahamsterina tartuin tähän haasteeseen, sillä nurkkiin on kertynyt melkoinen määrä saippuoita, suihkugeelejä, voiteita, rasvoja ja erilaisia hiustuotteita. Tarkoituksena tässä projektissa on pyrkiä käyttämään jo omistamaansa kosmetiikkaa pois ennen kuin ostaa uutta vastaavaa. Toki, jos jokin tuote loppuu kokonaan, saa uuden tilalle hankkia, idea on saada karsittua ns. päällekkäistuotteita mahdollisimman paljon.

Omaa blogiahan mulla ei vielä tuolloin tammikuussa edes ollut. Silloin kuitenkin tein listan omistamastani kosmetiikasta, jota siitä saakka olen päivittänyt sekä loppuneiden että lisää tulleiden kosmetiikkatuotteiden osalta. Joka kuukausi olen myös kirjannut ylös kuluneen kuukauden aikana loppuneet ja mahdolliset lisää tulleet tuotteet. Sen verran tässä yhteydessä rehentelen, että olen mielestäni tosi hyvin pysynyt ruodussa koko alkuvuoden! Juurikaan lisää tuotteita ei ole tullut ja silti joka kuukausi on muutama tuote loppunut. Vaakakuppi on selvästi loppuun käytettyjen puolella :)

Nyt kun oman blogin pistin pystyyn, on aika tuoda tää projekti myös tänne! Aionkin tästä lähtien tehdä kuukausittain, aina alkukuusta, postauksen edellisen kuukauden varastojeni tyhjennyksistä, ja myös tunnustaa siihen tulleet täydennykset rehellisesti. Idea siis on ihan sama, kuin mitä Irina on omassa blogissaan tehnyt jo koko alkuvuoden.

Minä en alunperin omaan listaani ottanut mukaan meikkejä, kynsilakkoja sekä sellaisia päivittäisiä perusjuttuja, kuin hammastahna tai dödö. Niiden suhteen mulla ei ole ongelmaa, eli varastot ovat ennästään jo suht pienet, enkä juuri ostelekaan ylimääräisiä tuotteita, vaan lähinnä vain tarpeeseen. En sellaisia tuotteita mainitse näissä yhteenvedoissakaan, ellei jossain vaiheessa ala tuntumaan tarpeelliselta tehdä niin. Toki jos jotakuta teistä kiinnostaa tietää, mitä dödöä viimeksi ostin tms. niin kysykää pois ;D

Ja tässä tulee mun huhtikuun yhteenvetoni:


(Kuva: Soap Factory)


Soap Factoryn palasaippua Viola loppui. Pidin sitä ihan mukavana, mutta ei se lähellekään paras kokeilemistani palasaippuoista ole. Se pesi mukavasti ja ihoa kiristämättä, mutta tuoksu jäi mulle turhan vaisuksi. En oikein saanut otetta siihen. Ihan mielelläni siirryn käyttämään muita palasaippuoita varastoistani.


Vihdoin ja viimein loppui myös Lumenen Time Freeze kasvonaamio. Tämäpä olikin jo niin vanha tuote, että itseäkin hirvitti. Sieti jo tosiaan loppuakin. En tiedä, onko tätä naamiota myynnissäkään enää. Jollei ole, en jää sitä suuresti suremaan, vaikka ihan hyvänä naamiota pidinkin.


Loppuun kului myös kaksi Lushin tuotetta: It's Raining Men -suihkugeeli sekä Eau Roma Water -kasvovesi. Näistä mulla ei ole kerrassaan mitään pahaa sanottavaa, molemmat olivat aivan ihania ja aion kyllä ensi talveksi hankkia molempia lisää. IRM-suihkugeelissä on aivan hurmaava hunaisen toffeinen tuoksu, joka makeutensa ja lämpimyytensä vuoksi sopii minusta paremmin talveen kuin kesään, ja kasvovesi puolestaan rauhoitti kuluneena talvena pintakuivaa sekaihoani ihanasti.

Siinä siis huhtikuussa loppuneet tuotteet, yhteensä 4 kpl.
Lisäystä listaani puolestaan tuli kahden tuotteen verran. Kumpaakaan niistä en tosin itse ostanut, joten en tiedä lasketaanko niitä varsinaisesti repsahduksiksi.



Methodin Waterfall -käsisaippuan sain Irinalta, kuten edellisessä postauksessani kerroinkin. Eveline Cosmeticsin käsivoiteen puolestaan toi mulle mieheni, kun se oli maksanut Tarjoustalossa vain euron. (Okei, mä saatoin sille etukäteen vähän vihjaista, että saa mulle sellasen ostaa, jos haluaa...)
Kumpaakaan näistä en varsinaisesti olisi ihan vielä tarvinnut. Käsisaippuarintamalla uskon vielä vanhan Yvesin saippuan kestävän kuukauden verran ja käsivoiteet ei ihan hetkeen tule kesken loppumaan, niitä kun tursuilee kosmetiikkakorini muutenkin ;)  Mutta ihan hirmu iloinen nästä kuitenkin olen enkä malta odottaa, että pääsen kunnolla niitä testailemaan!

Oli miten oli, ei yhtään hassumpi saldo huhtikuulle kuitenkaan, kun vielä kahden tuotteen verran jäätiin voiton puolelle :)

Aurinkoista ja erittäin lämmintä iltaa kaikille! Ja heleää helatorstaita!



8 kommenttia:

  1. Uuuh, Lushin tuotteet ovat herkullisia :)) hienosti olet toteuttanut haastetta :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lushin tuotteet OVAT herkkuja! Mä olen erityisen ihastunut niihin shampookiekkoihin, palasaippuoihin ja kasvojen puhdistustuotteisiin :)

      Olen kyllä itsekin aika yllättynyt siitä, miten hyvin on mennyt. Tää huhtikuu ei meinaan edellisiin verrattuna ollut edes mikään mestarillinen kuukausi ;D

      Poista
  2. Hyvin tehty! :) Ja ei, saadut tuotteet eivät ole repsahduksia. Niitä on tässä projektin aikana itsellekin kertynyt joitain. Mulla on tälle toukokuulle aika kovat tavoitteet, meinaan toivon kuluttavani loppuun vähintään 10 tuotetta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, ei siis repsahduksia laisinkaan huhtikuussa ;D

      Huhhuh... On sulla tosiaan tavoitteet, siis 10!!?? Mä en tule toukokuussa omien laskujeni mukaan pääsemään edes puoleen tuosta...

      Poista
    2. Joo, kun mä tuotteita laskin niin saattaisin ehkä päästä kymmeneen :)

      Poista
    3. Ja mä pääsisin ehkä, siis vain tosiaan ehkä, korkeintaan neljään...

      Poista
  3. Lushin tuotteett, ahh <3 :)

    VastaaPoista

Jätä viestiä käynnistäsi! Huomaa, että yli 6 päivää vanhoihin teksteihin on päällä kommenttien valvonta, jotta huomaan ne varmasti :)