tiistai 17. helmikuuta 2015

Rakastunut raitoihin

Iltaa immeiset!
Mä olen tiedättekö taas ihan siellä uusimmastakin uudemman sisustustrendin aallonharjalla!
(tyrskis ;DDDD)

Siis eikö tämä (yhä vaan jatkuva?) villitys mustavalkoisiin raitoihin tullut pinnalle vasta pari vuotta sitten? Enhän mä sitten vielä kamalan myöhässä ole? Vai olenko? Olen nimittäin kovaa vauhtia hullaantumassa mustavalkoiseen raitaan...

Aluksi ihailin raitoja muiden blogeissa. Erityisiä inspiksiä sain ystäväni S:n Beauty of Life -blogista. Siitä ne raidat pikkuhiljaa, vähän kerrassaan, piirtyivät mieleeni. Ja siltikään en niitä omaan kotiini juuri suunnitellut, paitsi aina vähäsen niissä kaikkein kaukaisimmissa unelmissa. Sitten tuossa taannoin tuli meille mutsi mukanaan kaksi tarjouksesta ostamaansa pientä, pilven muotoista, mustavalkoista mattoa. Hän oli varautunut viemään ne poiskin, jos ne ei mulle kelpaisi, mutta äkkiäkös mä ne kelpuutin :D



Okei, ei tämä toki ole ihan sitä, mitä olin meidän keittiön matoksi visioinut. Mutta kun mun visiot tuppaavat jostain syystä toteutumaan kovin harvoin, olen itseasiassa tosi tyytyväinen näihin mattoihin. Ne ovat mustavalkoisia, ja raidallisia, joka sopii hyvin alkuperäiseen suunnitelmaanikin. Ja ne ovat sen verran pieniä, että ei tartte lähteä merta edemmäs kalaan saadakseen ne puhtaaksi. Käsinpesu onnistuu ihan tuossa meidän kylppärin lattialla :)
Mattojen sijoittelussa käytin lähinnä tervettä järkeä, ja yksi matoista meni hellan eteen ja toinen tiskipisteen eteen. Nämä ovat ne paikat, joihin kaikkein eniten ihan sotkujenkin puolesta meille tarvitaan mattoa.




Matot olivat vahinko, siis täysin ennalta suunnittelemattomat, enkä juuri harkintaa tai suunnittelua käyttänyt siinäkään vaiheessa, kun ne mutsilta vastaanotin ja omikseni huolin. Silloin ajattelin lähinnä vain, että jotain piristystä maton muodossa keittiööni vihdoin kaipaan. Ja onhan noi nyt aika hauskan näköiset, jollei muuta :D Vasta kun matot oli jo lattialla, mä huomasin miten ne sopivatkin yhteen House-sarjan tarjottimeni kanssa.


Toi tarjotin on muuten ollut tosi hyvä ostos. Sillä saa vietyä iltapalatarpeet näppärästi olkkariin. (Juu, mä siis syön telkkaria katsoessani.) Ja onhan se nyt muutenkin aika pirtsakan näköinen tuossa seinää vasten nojailleessaan... Jos nyt jotain negatiivista pitää hakea, niin toi pyöreä muoto ei ole kaikkein käytännöllisin. Konetiskitabuja sisältävä purnukka on sen edessä tarkoituksella, muuten tarjotin nimittäin lähtisi itsekseen kierimään pitkin pöytää ;D



"Voi, miten kiva yhteensattuma", minä ajattelin hoksatessani mattojen ja tarjottimen yhteensopivuuden. Vieläkin pidin molempia silti vain yksittäisinä pikkujuttuina enemmän kuin osina kokonaisuutta. Ja sitten muistin jo aikoja sitten Irinalta saamani kankaisen, mustavalkoraidallisen  sydämen, jonka olin jo melkein ehtinyt unohtaa. Äkkiäkös se muutti keittiön ikkunan ripaan roikkumaan, ja minun mielessäni alkoi yksityiskohtien sijaan hahmottua haave ehjästä kokonaiskuvasta. Nyt haaveilen jo mustavalkoraidallisesta käsipyyhkeestä keittiöön ja pari patalappuakin kelpaisi. Mutta menisikö raidalliset verhot jo överiksi?


Mitäs tykkäätte mustavalkoisesta raidasta? Vieläkö sytyttää vai menikö jo menojaan?


19 kommenttia:

  1. Just postasin mun tän päiväisistä mustavalkoraidallisista nettiostoksista, joten sytyttää kyllä ihan kympillä! Ja noi sun matot on tosi hauskat keittiössä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee! Kiva kuulla Jossu! Sun raitahankintas oli muuten aika herkut :)

      Poista
  2. Hih, ihana sinä <3. Parempi myöhään kun ei milloinkaan ;)). Kiva, että inspis on muhinut postauksistani ;).

    ps. luitko tarinan Epelistä? Epeli ja Kalevi olisivat varmasti tulleet hyvin toimeen ;DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vaan inspiksistä muruseni <3 Ja siis Epelihän on Kalevin kauan kadoksissa ollut pikkuveli :D Näin mä ainakin päättelin!

      Poista
  3. Raidat on parhautta! Mielestäni ne näyttävät aina raikkailta, olivat sitten muodissa tai ei :).

    VastaaPoista
  4. Todellakin raidat toimii!!! Ja tuntuu joku muukin niistä pitävän... ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suffeliini! Ja hei, Viljami tietty tykkää raidoista, kun se on tuolleen muodikkaasti vähän raidallinen itsekin ;D

      Poista
  5. Näin se menee! Ehjä kokonaisuus voi hyvin syntyä suunnittelemattakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin se mene Irkkuseni. Ja ajatella, sinun sydämestäsi se sitten lähti... ;D

      Poista
  6. Hauskat matot - ja joskus se lapasesta lähteminen saa pienestä alkunsa;)
    Näyttää kelpaavan matto kisullekin<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Lady! Viltsulle kelpaa matto kuin matto. Välillä vähän liiankin hyvin. Se on onnistunut jo rakastamaan sen olkkarissa olevan pyöreän Vallilan maton naarmuille... grrrr.... ;)

      Poista
  7. Se mistä tykkää ei ole koskaan pois muodista :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän se on mamma N! Ja toisaalta, jos jostain tykkää, ei taida paljon väliä olla sillä, onko se muodissa vai ei :)

      Poista
  8. Raidat toimii! teillä näyttää niin kivalta. :) Mä olen samanlainen myöhästelijä noiden trendien perässä. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Jenna! Kiva kuulla, että muitakin mattimyöh... ei kun siis meitä TRENDISETTEREITÄ ;DDD... löytyy :)

      Poista
  9. Mustavalkoiset raidat ei kyllä koskaan mee pois muodista, jos multa kysytään ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva! Nonni, sitten asia on ratkaistu, ja mulla on supermuodikas keittiö :D Kiitos Annaseni!

      Poista

Jätä viestiä käynnistäsi! Huomaa, että yli 6 päivää vanhoihin teksteihin on päällä kommenttien valvonta, jotta huomaan ne varmasti :)